Thursday, April 5, 2018

Saame tuttavaks!


Toila
 abivallavanem
 KERDA EIERT

1. Kes Sa oled ja kust tuled?
Ma ise usun, et olen Ida-Viru suur austaja ja fänn. Ida-Viru teemad lähevad mulle korda ja elan seetõttu meie maakonnale kaasa, püüdes ise sellesse ka oma tööga panustada.
2. Öeldakse, et me kõik tuleme lapsepõlvest. Kus möödus Sinu lapsepõlv ja mida Sa sealt kaasa oled saanud?
Minu lapsepõlv on möödunud Ida-Virus, enamasti Jõhvis. Mul on oma lapsepõlvest ainult positiivsed mälestused ning kuidagi hea ja mõnus tunne tuleb kui sellele mõtlen. Olen saanud sealt kaasa teadmise, et perekond on oluline ning nad on alati olemas kui neid vajan. Selline kindlustunne ja teadmine, et sul on olemas inimesed, kellele toetuda ja kelle abile saad loota, on äärmiselt hea ja julgustav. Kaasa on mulle antud tarkused, et kunagi ei tohi alla anda ning kunagi ei ole miski nii halvasti, et seda parandada ei saaks.
3. Kelleks tahtsid lapsepõlves saada?
Neid unistusi ja soove on lapsepõlves olnud mitmeid. Kindlasti oli seal unistus saada õpetajaks ning unistus saada lauljaks. Lauljakarjäär tundus ilus mõte, kuid reaalsuses oli minu esinemishirm sellest soovist vist ühel hetkel oluliselt suurem.
4. Kus oled õppinud? Miks valisid just selle eriala?
Olen õppinud Tallinna Ülikoolis andragoogika erialal ning hetkel teen viimaseid pingutusi magistriõpingutes Tallinna Ülikooli hariduse juhtimise erialal. Andragoogika eriala valik oli küllaltki juhuslik ning kindlasti ei saa öelda, et see oli minu kindel teadlik valik. Mulle tundub, et 12. klassi lõpetades noored tihti ei teagi veel, mida nad täpselt teha tahaksid, mis neid huvitab ning mis nende silmad särama paneks. Ma usun, et selles teadmatuses ei ole midagi halba, kõik tuleb omal ajal. Õnneks andragoogika eriala sobis mulle ning avardas silmaringi ja tekitas suuremat huvi haridusvaldkonna vastu. Haridusvaldkond pakub mulle siiani väga huvi ning seetõttu oli antud hariduse juhtimise eriala minu kindel valik.
5. Kus Sa oled varem töötanud?
Minu varasemad töökogemused on olnud kõik seotud haridusvaldkonnaga (kui jätta välja minu esimesed töökohad suvevaheaegadel isa fotofirmas „Perefoto” ning rohelises kaubamajas parfümeeriaosakonnas). Andragoogika õpingute kõrvalt läksin viimasel kursusel tööle Tallinna avaliku halduse arengukeskuse koolitusfirmasse koolitusjuhiks, see oli väga heaks stardikohaks mu edasisele tööelule. Seejärel otsustasin Ida-Virumaale tagasi tulla ning töötasin TÜ Narva Kolledzis projektijuhi ja koolitusspetsialistina – TÜ narva kolledz andis väga tugeva põhja projektidega töötamisel, oluliseks eeskujuks ja innustajaks oli sellel hetkel kolledzi juht Katri Raik. Rõõm ja põnev võimalus oli seejärel töötada alles avatud Jõhvi Gümnaasiumis ning veidi üle aasta õnnestus töötada Ida-Viru maavalitsuses, kust mul on ainult väga head mälestused.
6. Kui valmis oled muutusteks – uuteks kohtadeks, uuteks inimesteks?

Mulle meeldivad inimesed ja mulle väga meeldib inimestega suhelda ja nende lugusid kuulata. Igal inimesel on oma lugu ning uute inimestega kohtudes on põnev neid kuulda. Muutuste osas olen ma pigem kartlik, kuid annan endale aru, et igasugused muutused on elus vajalikud. Mugavustsoon ja rutiin on pigem need, mida peaksime kartma.
7. Mis on Sinu jaoks elus tähtis?

See on väga suur küsimus. Minu jaoks on elus tähtis osata tunda rõõmu igast inimesest, asjast ja tegevusest. On tähtis, et ma suudaksin toetada ja kasvatada oma lapsi, et nendest kasvaksid head ja oma eluga hakkama saavad inimesed. Tähtis, et ma ei võtaks midagi iseenesestmõistetavalt.

8. Mis teeb tuju heaks?

Muusikal on väga suur tervendav jõud ning teeb tuju heaks. Hea tuju ja enesetunde garanteerib alati ka värske õhk ja loodus. Muidugi ka lastega koosoldud aeg.

9. Hobid? Meelistegevus vabal ajal? Kuidas Sa puhkad?

Hetkel on see küll väga keeruline küsimus, kuna igal vabal hetkel/ õhtul olen ma seotud oma magistritööga ja kooli õpingutega. Kuna töö, kodu, kool võtavad hetkel oma aja, siis hobidega tegelemine on jäänud väga tahaplaanile. Mulle väga meeldib käia matkaradadel ning see võiks olla küll üks hea võimalus puhkamiseks. Kindlasti võiks aga neid käimisi sinna rohkem ette võtta.

10. Mida hindad inimestes? Elus üldse?

Ma pean oluliseks inimestes positiivset suhtumist, huumorit ja ettevõtlikkust. Kui need omadused on olemas, siis saavad kõik asjad ka lahendatud. Elus ma hindan väga oma perekonda ja sõpru. Mulle väga meeldib viie palliga zongleerimise näide – kõik pallid (töö, perekond, tervis, sõbrad, hing) peavad kogu aeg õhus olema. Töö pall on aga kummist, kui see maha pillata, põrkab ta tagasi üles. Teised pallid (perekond, tervis, sõbrad ja hind) on klaasist. Kui nad maha kukuvad on nad rikutud või katki. Ma usun, et elus nii ongi.

11. Kuidas Sa Toilasse abivallavanemaks sattusid? Milliste valdkondadega Sa tegeled?

Toilasse sattusin endalegi üllatusena. Olin plaaninud peale Maavalitsuse lõppu jääda sügiseni koju ja tegeleda oma magistritööga ning teha lisaks erinevaid projektidega seotud tegevusi. Eve East kutsus mind Toilasse abivallavanemaks. Olen talle selle suure võimaluse eest väga tänulik. Minu valdkonda kuuluvad sotsiaal, haridus, sport ja kultuur.

12. Millised on muljed peale esimesi töökuid?

Esimesed töökuud on olnud väga töökad ja toimekad. On olnud väga põnev ja väljakutseid täis aeg. Palju uut infot, uusi inimesi ning uusi võimalusi. Muljed on positiivsed.

13. Millised on suuremad väljakutsed, olulisemad tegevused, millega uus Toila vald peab hakkama saama?

Mulle tundub, et olulisemaks ja ühtlasi ka suurimaks völjakutseks on saada ühtne Toila vald. Ühtne vald, kus kõik selle liikmed tunneksid ennast mugavalt, hästi ning inimestel oleks teadmine, et nende arvamusega arvestatakse. Me peame jõudma sinna, kus me teeme omavahel koostööd, me arutleme ja otsime ühiselt lahendusi.

14. Kui saaksid esitada kolm soovi kuldkalakesele, siis mis need oleks?

Olen kuldkalakese soovide täitmise osas veidi skeptiline, kuna kõik liiga kergelt tulnud asjad kipuvad olema kuidagi mingisuguse konksuga. Kui jätta kõrvale minu skeptilisus, siis soovin, et Toila vallas oleks vähem negatiivsust ning rohkem diskussioone, koostööd ja algatusi. Soovin kõikidele ilusat päikeselist kevadet ning rohkem aega oma lähedastega värskes õhus viibimiseks. Üks soov ka mulle endale, et mu magistritöö saaks mai alguses kaitstud.

Aitäh! 
Küsis Lea Rand

No comments:

Post a Comment