Friday, March 16, 2018

Meelis Luksi maalid Saka Rahvamajas



Kuni märtsikuu lõpuni on Saka Rahvamajas võimalus nautida suurepärast maalinäitust. Maalide autor on Meelis Luks.
Meelis ise tutvustab ennast nii:
Tänu reesuskonfliktile ja sellest tingitud ajukahjustusele olen õppinud kõike varvastega tegema, sest käed ei kuula piisavalt palju minu sõna. Maalin pintsel varvaste vahel, toksin arvuteid  ja mobiiltelefoni varbaga, juhin oma ratastooli. See kõik on minu puhul väga normaalne. On normaalne kasutada jalgu igapäeva töödes.
Joonistada on mulle alati meeldinud. Lapsepõlves püüdsin seda teha käega. Sirgeldasin jämedate viltpliiatsitega suuri koerasarnaseid elukaid. Meeldis ka oma mänguasju järgi joonistada. Varvaste vahele võtsin pliiatsi siis, kui kuulsin, et on olemas inimesi, kes on õppinud oma puudest tingituna jalaga kõike tegema.
Aga kunstitegemist alustasin hoopis päris tavalise mehaanilise trükimasinaga. Trükkides sellega trükigraafikat ehk tähtedest koosnevaid pilte. Minu trükitud Leopoldid, Äpud, Postikanad ja muud tegelased olid tuntud käsitööhuviliste seas, sest nende järgi sai hästi ristpistes tikkida ja kududa. Maalimisega alustasin tõsisemalt eelmise kümnendi alguses.
Heade sõprade abil õnnestus mul 1993. aastal saada ülemaailmse suu ja jalaga maalivate kunstnike assotsiatsiooni liikmeks. Kõik oma valmis maalid, joonistused saadan Šveitsi, kus neist tehakse näitusi, valitakse postkaartide, kalendrite ja muude trükiste tegemiseks.

Pole ju mõtet oma füüsilise keha mittetäiuslikkuse pärast halada ja kurta. See ei tee asja paremaks, vaid pigem pahemaks. Elu on kordumatu ja seda virisemisele kulutada poleks sugugi mõistlik.
Tähtis ei ole, et ei saa maad kaevata või keevitada, kuid see eest saan arvutitetaltsutamisega hakkama ja loon värvidega maailma. Olen nii ühiskonnale kasulik.

Jätkuks vaid meil kõigil sellist positiivsust ja elurõõmu …
Ja näitusele tasub tõesti minna, sest see, mida Meelis jalgadega teeb, on lihtsalt võrratu!
Lea Rand

No comments:

Post a Comment