Wednesday, March 15, 2017

Tegudega suurte sihtide suunas

Just nii iseloomustab oma õpilast, Marten Jõeäärt, Audentese spordigümnaasiumi treener, endine profirattur Andri Lebedev.

2015. aastal anti Toila valla Sporditegija tiitel Martenile, kelle saavutused jalgrattaspordis olid juba siis silmapaistvad nii koduvabariigis, kui ka raja taga. Eesti Meistrivõistlustelt võitis Marten 2015. aastal ühe hõbe- ja kolm pronksmedalit. Tänaseks on Marten jõudnud Eesti paremate noorte ratturite sekka ja seab sihte kaugemale. Möödunud aasta tippsaavutused olid Eesti juunioride meistritiitel maantee grupisõidus ja Dobele velotuuri viimase etapi võit Lätis.

Täna õpib 17 aastane Marten Otepääl Audentese spordigümnaasiumis ja koju Vokka väga tihti ei jõua. Ometi sai armastus spordi ja jalgrattasõidu vastu alguse just siin – koduvallas.

Öeldakse, et me kõik tuleme lapsepõlvest. Kus möödus Sinu lapsepõlv ja mida Sa kodust kaasa oled saanud?
Minu lapsepõlv möödus Vokas. Kodust olen kaasa saanud selle, et mitte miski ei tule kunagi kergesti kätte. Selleks, et midagi saavutada, tuleb kõvasti pingutada.“

Kelleks tahtsid lapsepõlves saada?
Olen terve elu tahtnud tippsportlaseks saada. See on minu kõige suurem unistus ja üks eesmärkidest.“
Kui valmis oled muutusteks – uuteks kohtadeks, uuteks inimesteks? Mis on Sinu jaoks elus tähtis?
Olen olnud muutuste ja uute inimestega suhtlemise kohapealt kogu aeg väga hea. Viimasel ajal ei saa enam laagris olles arugi, kas oled kodust eemal või mitte, sest enamus aega möödub Otepääl. Minu jaoks on elus tähtis teha seda, mis sulle köige rohkem meeldib.“

Mis teeb tuju heaks? Mida hindad inimestes? Elus üldse?
Tuju teeb alati heaks see, kui saavutad mõne oma eesmärkidest või kui perel läheb hästi. Hindan seda, kui nad suudavad iseendaks jääda.“

Millega tegeled vabal ajal meelsasti?
Sellist asja, nagu vaba aeg, viimasel ajal eriti palju ei ole. Kui on, siis vaatan filme, käin sõpradega väljas või olen kalal.“

Oled juba pikki aastaid (nüüdseks 10 aastat) tegelenud aktiivselt ja võib öelda, et maailma tasemel rattasõiduga. Kuidas Sa selle juurde jõudsid? Miks just see spordiala, mitte näiteks korvpall, milleks Sul, pikal poisil, ju ka eeldusi oleks?
Vokas toimusid kunagi Eesti meistrivöistlused. Peale nende võistluste vaatamist olin kindel, et tahan rattaspordiga tegelema hakata. Enne seda käisin ka korvpallitrennis, aga minu arust on see suht igav mäng. Kõik saalid näevad sisuliselt identsed välja. Rattaga sõites näeb aga väga palju maailma.“

Möödunud aastal läbis Marten ratta seljas ~12 000 kilomeetrit.

Milliseid omadusi on vaja, et rattaspordis või spordis üldse tippu jõuda?
Pead olema sihikindel. Trenni peab tahtma minna, mitte kuidagi „heaküll ma siis lähen“ stiilis. Ja eesmärgid peavad olema selged.“

Mis on Sinu eesmärk, kus Sa ennast 5 aasta pärast näed?
„Näen ennast mõnes välisklubis sõitmas.“

Käesoleval aastal tahab Marten välisvõistlustel juunioride seas silma paista. Ikka selleks, et äratada tähelepanu ja pääseda aasta pärast mõnda Prantsusmaa amatöörklubisse ja nii lähemale oma unistustele. Sealt edasi on juba võimalus otsida teed profileeri.

Soovime Martenile edu ja õnne oma unistuste poole liikumisel!


Lea Rand

No comments:

Post a Comment