Wednesday, June 1, 2016

Juuni

Foto: Lea Rand
kui ma seisan näoga mere poole
minu selja taga kõrgub tume mets
kiirel sööstul pääsukestenooled
korraks puudutavad kirgassinist vett

kui ma seisan näoga mere poole
minu õla taga punetavad pihlad
terashalli lisandumas merevoole
põiki üle vete käivad vihmad

kui ma seisan näoga mere poole
kõrget kallast ründab võimas laine
mina mõtlen meie ajaloole
südant surub minevikupaine

kui ma seisan näoga mere poole
tuul toob näkku märga jahedust
hinges kiivalt alles hoian hoole
ikka pühitseda meie vabadust

/Anneli Lamp/

Head Toila valla lehe lugejad, jälle on käes aasta valgemad ööd, kohe-kohe on pööripäev ja kevadest saab suvi.
Loodus lokkab, suur kevadine õitsemine on selleks korraks küll läbi, aga sirelite hullutav aroom püsib siiski veel. Käo kukkumist on kuulda nii hommikuti kui õhtuti, aga ööbikut polegi sel aastal veel eriti kuulda olnud. Ehk tuleb temagi koos soojade öödega.
Armastan seda aega, kui suur suvi oma lausrohelusega pole veel päriselt käes.

Noortel on tiibade sirutamise ja uute valikute tegemise aeg. Soovin teile tarku valikuid – ei ole tähtis, kas sa külvad põldu teri, või oled hingestatud rockitrubaduur, või saab su kutseks paljastada iga heris, või endateostuspaik – areeni puumapuur, või paleuseks omale sead inseneri, või haarab jäägitult sind kunstiaje suur, või tõmbab ookeanikaugustesse veri, või superkõrgustesse ahvatleb asuur. On tähtis vaid, et oskaksid end leida ise – saaks terveks eluks selle õige tegemise, mis loomisrahutust ja tõusupinget tooks. Ja tähtis on, et kujuneksid inimeseks, kes käsi puhtaks teiste muredest ei peseks, vaid et su tulek kõikjal naeratusi tooks.

Nagu tänasest lehest lugeda võite, tõotab suvi meie vallas kultuuriürituste poolest rikas ja mitmekesine tulla. Eks olegi suvi see aeg, kui ehk rohkem aega puhkamiseks ja meele lahutamiseks. Juulikuus valla lehte ei ilmu ja kui augustis taas kohtume, küllap siis jõuab jälle rohkem tõsiste asjade peale mõelda. Selleks ajaks on ehk juba värskemaid uudiseid ka valdade ühinemisläbirääkimiste kohta.

Seniks aga nautige suve ja sooja!

P.S. Luuletus on üks Toila raamatukogu omaloominguvõistlusele „Näoga mere poole“ saadetud töödest.

Päikest!
Lea Rand

No comments:

Post a Comment