Tuesday, February 2, 2016

Toimetaja veerg

 

Palju õnne, head Toila valla lehe lugejad!

Veebruaris 20 aastat tagasi ilmus esimene Toila valla leht. Toona oli see väikeses formaadis, nö „põlve otsas“ tehtud. 

 Olin sel ajal napilt aasta raamatukogus töötanud, kui tollane vallavanem Bruno Uustal tuli minu juurde jutuga, et hakkaks õige valla lehte tegema. Kui praegu mulle selline ettepanek tehtaks, siis vist ei söandaks seda vastu võtta. Aga siis olin paarkümmend aastat noorem ja julgem. Ei teadnud ma ju tegelikult lehe tegemisest midagi. Samuti oli minu jaoks tundmatu tööriist vallavanema laptop, millega esimesed lehed kokku said pandud. Aga huvi ja tahtmine olid olemas ja nii see läks...

Vahepeale jäi küll väike paariaastane paus, aastatel 2001-2003 Toila valla lehte ei ilmunud, aga Tauno Võhmar võttis teema jälle üles ja aastast 2003 võib öelda, et valla leht on järjepidevalt ilmunud.
Selle üle võib vaid rõõmu ja pisut uhkustki tunda, sest selliseid väikseid vallalehti, mis nii pikalt ja järjepidevalt ilmunud on, pole Eestis palju.
Kõigest, millest leheveergudel aastate jooksul kirjutatud on, kokkuvõtet teha oleks raske. Küll aga on huvilistel võimalus vanade lehtedega Toila raamatukogus tutvuda. Peaaegu kõik numbrid on olemas. Alates 2010. aastast on leht loetav ka elektrooniliselt http://toilaleht.blogspot.com.ee/

Olen ikka seda meelt olnud, et valla lehte ei tee toimetaja üksi, vaid see sünnib koostöös kohalike asutuste ja valla elanikega. Siinkohal tahan tänada kõiki, kes 20 aasta jooksul oma andnud oma panuse, et leht peaaegu iga kuu postkastidesse jõuaks.
Veebruaris 2011 lõpetasin sünnipäevajutu lootusega, et Toila valla leht on edaspidigi teie igakuine hea külaline, mida oodata. Täna kahjuks nii optimistlik olla ei saa. Jah, lähema aasta-paari jooksul ei juhtu vast veel midagi, aga kui 2017. aasta lõpuks valdade liitmised ühele poole saavad, siis ei oska küll ennustada, mis edasi saab. Aga eks aeg näitab.

Seni püüan omalt poolt teha kõik, et uudiseid kodust ja vahel ka kaugemalt teieni tuua ja muidugi ootan ka teie kõikide jätkuvat kaasalöömist ja abi valla lehe valmimisel.

17. veebruaril 17.30-18.30 olete oodatud vallamajja sünnipäevatordile!

Tänuga
teie Lea Rand




No comments:

Post a Comment