Thursday, May 24, 2012

Saame tuttavaks – Toila valla sotsiaalspetsialist ILONA SÄDE


  1. Kes Sa oled ja kust tuled?
Olen Ilona Säde, elan Toila vallas Vokas koos elukaaslase ja tütrega.
  1. Öeldakse, et me kõik tuleme lapsepõlvest. Kus möödus Sinu lapsepõlv ja mida Sa sealt kaasa oled võtnud?
Lapsepõlv möödus Iisaku vallas, Vaikla külas ja hiljem Iisaku alevikus. Eks me kõik saame lapsepõlvekodust kaasa teatud väärtused, nõnda ka mina. Pean olulisemateks neist ausust, kohusetunnet, õpihimu, arvestamist teistega. Maapiirkonnas üles kasvades õppisin lugu pidama loodusest ja loomadest, looduslähedane eluviis meeldib ka praegu.
  1. Kelleks tahtsid lapsepõlves saada?
Ei tule praegu meelde, kas mul lapsena mingi kindel unistuste amet oli. Ideid tulevikuks on aga elu jooksul olnud erinevaid, alates raadiodiktori ametist kuni lendurini välja.
  1. Kus oled õppinud? Miks valisid just selle eriala?
Juunis lõpetan Lääne-Viru Rakenduskõrgkooli sotsiaaltöö erialal, vaid lõputöö on jäänud kaitsta. Varem olen õppinud kutsekoolis kokandust. Sotsiaaltöö valisin sisemisel sunnil – tundsin, et ühiskonnas toimuv läheb mulle korda ning tekkis soov anda ka oma panus selle paremaks muutmisel.
  1. Kus Sa oled varem töötanud?
Olen töötanud kokana ja klienditeenindajana, viimane töökoht oli aga Illuka vallas, Kurtna Noortekeskuses noorsootöötajana.
  1. Kui valmis oled muutusteks – uuteks kohtadeks, uuteks inimesteks?
Tean, et muutused viivad elus edasi, seetõttu olen nende suhtes positiivselt meelestatud. Mulle meeldib vastu võtta uusi väljakutseid, mille käigus ma ise õpin ja arenen.
  1. Kuidas Sa Toilasse sattusid?
Toila valda asusin elama aastal 2008, kui hakkasime elukaaslasega ühist pesa punuma. Voka jäi meile silma kui armas ja rahulik paik, kus on ka lapsel hea ja turvaline kasvada. Inimesed on siin sõbralikud ning loodus ilus – meri vaid kiviviske kaugusel. Mõnus koht elamiseks.
  1. Mis on sotsiaaltöö juures kõige olulisem?
Sotsiaaltöötajana on oluline osata näha inimesi sellistena nagu nad on, olla empaatiavõimeline ning eelarvamustest vaba. Ressursid inimese toimetuleku parandamiseks tuleks aga leida eelkõige temast endast – motiveerides, nõustades, julgustades elus edasi minema.
  1. Mis on Sinu jaoks elus tähtis?
Perekond ja sõbrad on tähtsad. Et mind ümbritseksid mulle olulised inimesed. Samuti areng – uued kogemused ja teadmised, mis aitavad maailma asjadest paremini aru saada ning olla ka ise seeläbi parem inimene.
  1. Mis teeb tuju heaks?
Päike, suvi, mulle kallid inimesed.
  1. Hobid? Meelistegevus vabal ajal? Kuidas Sa puhkad?
Väga oluliseks pean pere ja sõpradega kvaliteetselt veedetud aega. Samuti aega enese jaoks, mida on viimastel aastatel töö ja õpingute kõrvalt olnud keeruline leida. Suvel meeldib käia rannas ning mööda Eestit ringi rännata, talvel sõita lumelauaga. Hea uni on parim puhkus.
  1. Oled nüüdseks juba paar kuud Toilas töötanud. Millised on muljed? Mida oleks sotsiaalvaldkonnas Toila vallas vaja muuta/parandada?
Muljed on meeldivad, inimesed toredad ja vastutulelikud. Koostöö lastekaitsespetsialisti ning ka teiste vallavalitsuse töötajatega on olnud hea, mis on kohanemisele tublisti kaasa aidanud. Konkreetseid ettepanekuid sotsiaalvaldkonna parandamiseks ma hetkel veel välja ei tooks, sest praegusest olukorrast täieliku ülevaate saamine nõuab veidi rohkem aega ja süvenemist. Mõningaid mõtteid siiski juba on.
  1. Kui püüaksid kinni kuldkalakese, millised oleksid 3 soovi?
Raske küsimus. Soove on nii palju, et neist kolme olulisemat välja valida oleks keeruline.
Tähtsaim soov - et minu lähedased oleksid jätkuvalt terved ja õnnelikud.
Teiseks - et maailmas oleks vähem ülekohut ja ebaõiglust.
Kolmandaks – rohkem päikest ja naeratavaid nägusid!
Tänan küsimast!

Aitäh!

Küsis Lea Rand



No comments:

Post a Comment