Thursday, May 24, 2012

Avastasime Sankt-Peterburgi

Milleks on vaja õppida vene keelt? Selleks, et hakkama saada meie idanaabrite juures Venemaal.

11.-12. mail külastas suur grupp Toila Gümnaasiumi õpilasi Sankt-Peterburgi.
Meile nii lähedal paiknev turismimagnet oma 5 miljoni elanikuga on suurte võimaluste linn. Kunagiste Venemaa valitsejate rikkuse tõestamiseks loodud hiilgus ja ilu on tänapäeval taastatud. 18. ja 19. sajandil Neeva jõe kallastele ehitatud hooned on restaureeritud ja kannavad ajaloolist hõngu tänapäeva.
Esimesel päeval nautisime delfiinide esinemist ja tutvusime veealuse maailmaga Okeanaariumis. Pärastlõunal külastasime üht Euroopa suurimat kunstimuuseumi Ermitaaži. Tsaari õukonnamuuseumist välja arenenud kunstikoguga soovisid õpilased edaspidi põhjalikumalt tutvuda.
Teisel päeval tutvusime linnaga ülevaatliku ekskursiooni käigus. Eestlaste kultuurielu on tihedalt seotud Peterburiga, sellele viitas ka korda tehtud Peterburi Jaani kirik. Tihti esinevad kirikus eesti koorid ja muusikud.
Peterburi nimetatakse Põhjamaade Veneetsiaks, sest linn on rajatud Neeva jõe suudmes paiknevatele saartele. Peterburi on maailmas 1. kohal sildade arvukuselt, neid on ligi 600. Sõitsime õpilastega üle kõige pikema ja kõige laiema silla. 21 silda käivad öösel lahti, et suured laevad saaksid sõita Laadoga järvest Soome lahte. Neeva jõel nägime ära ka revolutsiooni sümboli – ristleja Aurora.
Keskpäevaks jõudsime Peeter-Pauli kindlusesse. Täpselt kell 12 kõlab seal iga päev Peeter I poolt algatatud suurtükipauk, mis tähistab linnarahvale keskpäeva ja admiralilõuna algust. Kolm tundi möödusid ruttu ja meie järgmiseks vaatamisväärsuseks oli Peterhof. Tsaari suveresidentsis tähistatakse sel aastal eriti pidulikult Peterburile pealinna staatuse andmise 300 aastapäeva. Jahedale ja tuulisele ilmale vaatamata oli huvitav avastada järjest uusi purskkaeve.
Nähtud muljed on kindlasti suurema kaaluga kui läbielatud katsumused linnaliikluses, olmes ja piiri peal.
Suurlinna ilu on selleks korraks nähtud ja uued sihid järgmiseks aastaks seatud.